Information om individuella familjemedlemmars personliga status från en pålitlig källa

Mellan frukosttuggorna ser Ville som sin morgonuppgift att sätta betyg på oss andra.
– Felix, du är dum.
– Vem bryr sig, mumlar Felix.
– Mamma, du är också dum.
– Är jag väl inte?
– Jo-o. Och pappa, du är dum du med.
– Är alla dumma idag, frågar jag.
– Nä, inte jag, svarar Ville. Jag är snäll.
Vi måste omgående dra ned på TV-tittandet av Saltkråkan. Skrållan har tveklöst ett mycket dåligt inflytande på min yngste son. Från och med nu blir det Downton Abbey för Ville. Då ska han väl lära sig lite artiga välartikulerade fraser som han kan använda som muntra morgonsaluter till övriga familjemedlemmar. Jag ser det redan framför mig. Ville med gröt i hela ansiktet som säger:
– Good morning chaps. I trust that you will have a most enjoyable day at work and school today. The weather looks absolutely marvelous out there, so dress light, will you? Oh dear, I seem to be totally out of jam. Could you possible please pass me the strawberry jam? I apparently just spilled the previous jam on the floor. All over it as a matter of fact. Golly gosh. Cheers. Jolly decent of you. And may I say, Toodeeloo to you all.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Information om individuella familjemedlemmars personliga status från en pålitlig källa

  1. Anonym

    En blivande Bertram Wooster uppenbarligen. Och var det inte så att Felix redan är utsedd som betjänt? Han kommer att bli en utomförträfflig butler……

    Dumlund

    • I Villes värld är alla betjänter – till honom. Jag vet inte hur det går till, men på något vis lyckas han alltid få folk att hämta saker åt honom. Vad ska han bli när han blir stor? Hundtränare?! Apport!!!

  2. *skrattar*

    Testar för att se om mina kommentarer fortfarande hamnar i skräpet hos dig…

    Hemikram

  3. Pingback: HEMIMAMMAS TANKAR – om soptunnor, skitprat och skräppost « HEMIMAMMA – Brinner för en grön värld med ett rött hjärta och lever livet i närhet med döden!

  4. Det skulle nog vara lite ”spooky” om dina söner blev både engelskspråkiga, otroligt trevliga och väluppfostrade på det sättet….Twilighttime, liksom…

    • Ja, det har du rätt i. Bättre att ha dem som de är. Icke-engelskspråkiga, otrevliga och ouppfostrade. My boys!! Fast trevliga är de förstås. På sitt eget lilla vis.

Kommentera

