Att svära är ju kul

Ville tycker att det är riktigt kul att svära. Synd bara att varje svordom innebär ett minusgodis ur lördagsgodisransonen. Vad gör man då, om man både vill svära och ha kvar sitt lördagsgodis? Jo, man uppfinner såklart en ny svordom som ens pappa inte tidigare klassificerat som svordom och som sålunda ej kan resultera i ett minusgodis.
Det är när Ville inser att han kommer att förlora midsommarhelgens match i Memory som han plötsligt producerar den nya svordomen.
– Attans sjökorvar också, säger han.
– Vad sa du, frågar jag.
– Attans sjökorvar.
– Vad betyder det?
– Det är mitt nya svärord.
– Vad har du fått det ifrån?
– Jag bara hittade på det.
– Men varför just ”attans sjökorvar”?
Han tittar på mig som om jag inte är riktigt frisk i huvudet. Han gör det ganska ofta.
– För att det rimmar såklart, svarar han och himlar med ögonen.
Han kryper upp mot mitt ansikte och säger sedan långsamt med övertydliga läpprörelser så jag inte ska missa något:
– ATTANS. SJÖKORVAR. Där ser du att det rimmar.
Eftersom han är så förtjust i rim funderar jag på att replikera med ”GODDAG. YXSKAFT.”, men väljer till slut att avstå då jag inte vill att han ska tro att vi döpt om honom under natten.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Att svära är ju kul

  1. Åh, vilket himla bra svärord!! Han är smart den där grabben! 🙂

  2. *HEHE* som vanligt tack för skrattet…

    Hemikram

Kommentera

