Summering av den första semesterdagen

Lycka på första semesterdagen är:
– att det är soligt
Olycka på första semesterdagen är:
– att jag inte har någon solkräm vilket resulterar i att min potatisnäsa förvandlas till en tomatnäsa

Lycka på första semesterdagen är:
– att se glädjen i Felix ögon när han får exakt den cykel han så länge velat ha
Olycka på första semesterdagen är:
– att behöva betala för cykeljäveln (När slutade cyklar att kosta 495 kr?)

Lycka på första semesterdagen är:
– att cykla ned till fotbollsplanen med Felix och Ville och spela EM-final , där Felix är Argentina (ibland kan Argentina faktiskt ligga i Europa), där Ville är Spanien och jag är Sverige
Olycka på första semesterdagen är:
– att Sverige förlorar fast de gör flest mål av alla tre lagen som spelar final (jodå, på semestern kan det faktiskt vara tre stycken lag i en EM-final)

Lycka på första semesterdagen är:
– att äta varm tomatsoppa med makaroner till lunch ute i solen
Olycka på första semesterdagen är:
– att bränna tungan på den förbannade-jävla-satans-skit-helvetes-asvarma tomatsoppan

Lycka på första semesterdagen är:
– att se Felix och ville hoppa i den uppblåsbara poolen
Olycka på första semesterdagen är:
– att bli nedstänkt av det iskalla vattnet i den uppblåsbara poolen

Lycka på första semesterdagen är:
– att köpa en glass och äta den sittandes i en grässlänt
Olycka på första semesterdagen är:
– att missta ananasglassen för en apelsinglass (och jag hatar ananas)

Lycka på första semesterdagen är:
– att låta Ville äta godis mitt på dagen fast det inte är lördag
Olycka på första semesterdagen är:
– att hamna i Villes väg när han en kvart efter godisintaget börjar kuta runt som en Duracell-kanin på speed

Lycka på första semesterdagen är:
– att äta jordgubbar till mellanmål
Olycka på första semesterdagen är:
– att jag får tre jordgubbar och Felix och Ville får typ sjutusen jordgubbar vardera

Lycka på första semesterdagen är:
– att grilla hamburgare till middag på utegrillen
Olycka på första semesterdagen är:
– att glömma bort att man grillar hamburgare på utegrillen

Lycka på första semesterdagen är:
– att det är den första dagen på semestern
Olycka på första semesterdagen är:
– att den redan har tagit slut

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Summering av den första semesterdagen

  1. Ja du glaset kan vara halvfullt eller halvtomt… eller kanske tom heltomt?

    Hemikram

  2. Ja, det finns två sidor av det mesta. Det var väl det du menade egentligen, fast du var lite omständig? 😉

    • Ska jag vara riktigt ärlig så menade jag just ingenting. Jag önskar att jag hade haft en klok tanke som ”två sidor av varje mynt”, men nej. Helt tanklöst här.

Kommentera

