Den enda vägen är den raka vägen

De sista två veckorna på min semester struntar jag i att raka mig. Inte för att jag är för slö, utan för att rakhyveln är det.
En kväll stannar jag till och tittar mig i spegeln. Kanske inte ser så dumt ut med lite skäggstubb trots allt. Ser nog faktiskt lite cool ut. Lite rockstar sådär. Ett glas vin senare råkar jag passera en annan spegel. Men fan, jag ser ju grym ut. Efter ytterligare ett glas vin hamnar jag helt oplanerat framför hallspegeln. Wow mannen, tänker jag, kanske skulle ringa de som castar Dressmann-reklamen. Ännu ett glas vin senare börjar jag kyssa mig själv i spegeln. Nää, det där sista hittade jag allt på.
Bestämmer mig för att fråga Felix och Ville vad de tycker om mitt semesterskägg. Av barn får man alltid ärliga svar.
Ville tycker att jag ser ut som en upp- och nedvänd igelkott. Felix tar sig teatraliskt för ögonen och meddelar att han allvarligt funderar på att omgående erbjuda sig som adoptivbarn till någon barnlös familj. De lägger sedan till att jag dessutom ser ut som en taggig bomullstuss i ansiktet, och Ville avslutar med att informera att jag även har stora likheter med Jultomten.
– Men jag har ju inget långt skägg som tomten, säger jag.
– Nä, men det är vitt, svarar Ville.
Behöver jag nämna att skägget var borta tio minuter senare?

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Den enda vägen är den raka vägen

  1. Så synd… =0( Personligen är jag uppväxt med Sean Connery som förebild =0)

    Hemikram

  2. Jag tror vi alla är glada att skägget inte blev äldre än två veckor…

  3. Killarna älskar dej och tycker nog du är bäst både rakad och orakad! Men att pussa på en nyrakad haka är nog bäst ändå!

Kommentera

