En glass… eller två

Ville frågar om han får ta en glass till efterrätt.
– Visst, du får ta en glass, säger jag.
Strax därefter kommer han ut med två glassar, en i vardera handen. Han slickar och mumsar på dem båda två. Den ena är en Piggelin, den andra är en Päronsplit. Att döma av slickandet verkar han gilla båda sorterna exakt lika mycket.
– Men Ville, jag sa ju att du fick ta en glass.
Ville tittar på mig med smält Piggelin och Päronsplit i hela ansiktet.
– Jag vet, men min mage har inte plats för en glass, den har bara plats för två glassar.
Och så går han vidare.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “En glass… eller två

  1. Akta dig du kommer att bli ruinerad…. 😉

    Hemikram

  2. Ruinerad? Är du galen? Jag kommer att bli stenrik genom att visa upp Villes uppenbarligen helt unika mage på läkarkongresser över hela världen.

  3. Hans logik är lysande! Släng dej i väggen pappa! 😉

  4. Your wish is my command! Watch out väggjävel – här kommer jag.

Kommentera

