Godislogik

Jag ser i ögonvrån hur Ville klättrar upp till köksskåpet där vi förvarar lördagsgodiset. Han öppnar skåpsdörren, plockar på sig några godisbitar och klättrar sedan ner igen. Och så stoppar han in lördagsgodiset i munnen… fast det inte är lördag. Han har inte upptäckt att jag ser honom. Jag harklar mig ljudligt. Han vänder sig om och får syn på mig.
– Ville, du äter lördagsgodis fast det inte är lördag. Varför?
– För att jag fryser.
– Och?
– Och lördagsgodiset är varmt. Så nu fryser jag inte längre.
Jag gör mitt bästa för att snabbt komma på något att säga, men det är ärligt talat rätt svårt att argumentera mot den logiken.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Godislogik

  1. Skaffa dig argument illa kvickt annars kommer det upprepas och urarta 😆

    Hemikram

  2. Tack för tipset, men det har redan urartat. Felix och Ville säger saker som jag bara inte kan hitta något smart att kontra med. De har trängt in mig i ett argumentationsmässigt hörn. HJÄLP!

  3. Tips: Ha inte lördagsgodis i skåp när det inte är lördag! 🙂

Kommentera

