Nämen … en sång tillägnad lilla mig

Felix och Ville meddelar vid frukosten att de skrivit en sång tillägnad mig. Fast de använder inte ordet ”tillägnad” för det vet de inte vad det betyder. De säger ”låten handlar om dig pappa”. Och så fnittrar de.
Jag blir stolt. Rörd. Tagen. Känslosam. Mina söner har skrivit en låt. Till lilla mig. Om lilla mig. Jag har världens bästa söner. Tveklöst. Det är verkligen inte alla som får en sång tillägnad sig. Nu ska Felix och Ville få höjd veckopeng med start imorgon.
– Få höra låten då, säger jag nyfiket. Sjung grabbar.
De börjar fnittra igen, men samlar sig till slut och börjar sedan sjunga.
Du ser ut som en nörd, en jätte jättenörd, och du går som en nörd, en jätte jättenörd.
Jag tittar allvarligt på dem. Deras fnitter antar nya oanade höjder. Tanken om höjd veckopeng försvinner snabbt ur mitt huvud, den snygga tonartshöjningen på slutet till trots.
Hur responderar man på en sådan sång?
– Dags att åka till skolan. Hoppa in i bakluckan.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Nämen … en sång tillägnad lilla mig

  1. Dom tror säkert att nörd betyder ”superjättebäst”! Tror jag. Fråga dom! 😉

Kommentera

