Rena rama grekiskan

När Mamman och jag har en hemlis eller överraskning för Felix och Ville så pratar vi engelska om de råkar vara i närheten. Allt för att de inte ska förstå vad vi pratar om.
Nu på morgonen blev det en snabb engelsk konversation om en sak som Felix och Ville inte ska få reda på riktigt ännu. Ville lyssnar intresserat när han hör oss prata. Han förstår att det är något spännande ämne som avhandlas eftersom vi snackar engelska, men han förstår såklart inte vad vi pratar om. Han kliver fram till oss och knackar oss på benen.
– Nu går jag i skolan och när jag har gjort min första engelskaläxa så kommer jag att förstå vad ni säger. Så då får ni lära er grekiska eller norska istället.
Och så går han tillbaka till sin frukostgröt.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Rena rama grekiskan

  1. Eller varför inte sjörövarspråket?

    Hohemomikokroramom ♥

Kommentera

