Ärlighet är bara en nysning bort

Soffskyddet är på tvätt. Soffan lyser i all sin gråa manchesterprakt. Gäller att inte spilla något i soffan under det närmaste dygnet när soffskyddet tvättas och torkas. Vill inte gegga ned den fina soffan som jag spenderat så mycket kvalitetstid i.
Ville sitter i den skyddslösa soffan och tittar på morgon-TV. Plötsligt hör jag en nysning av närmast elefantiska proportioner från honom.
– Kom det nåt snor, ropar jag orolig över att min favoritsoffa ska vätas ned av Villes nasala sekret.
– Närå pappa. Ingen fara.
Pust.
– Men kan du hämta papper. Fort.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Ärlighet är bara en nysning bort

  1. Ojdå! Soffskydd och ”pappanhasse” går liksom inte ihop i min hjärna. Nu måste jag tänka om! Shit! 🙂

    • 1. Jag är en ”man full of surprises”.
      2. Soffskydd och soffskydd… det är mer en gammal filtbit i storleksordningen ”manlig tygnäsduk från 60-talet”, dvs cirka 4 kvadratdecimeter.

  2. Problemet hade inte uppstått om du valt att betäcka soffan med favvofilten… *hehe*

    Hemikram

Kommentera

