När man har lite tid över

Felix sitter och kliar sig frenetiskt på höger kind. Jag tittar på honom. Han verkar aldrig vilja sluta klia.
– Kliar det på kinden, frågar jag.
Jag vet, punschig fråga.
– Nä-ä, svarar han.
Va?! Kanske inte var så punschig fråga trots allt.
– Men varför kliar du dig då?
– Jag har lite tid över, så jag passar på att klia mig på kinden nu så slipper jag göra det sen om det skulle börja klia, för då kanske jag inte har tid.
På något märkligt vis känner jag på mig att det kommer att gå bra för Felix framöver. Kan inte riktigt motivera varför, bara en magkänsla.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “När man har lite tid över

  1. Fräckström

    Felix Rules

  2. Varför skjuta upp till morgondagen?

    Klart han klarar sig fint.

    Dont worry – be happy

Kommentera

