Man lär sig något nytt varje dag

Man lär sig något nytt varje dag.
Jag hade till exempel ingen aning om att 4.23 på morgonen är den perfekta tiden att leta upp en mobiltelefon och börja spela flygplansspelet Bombshells. Men det bekräftar Ville 4.24 i morse att det faktiskt är.
Inte heller visste jag att spelet ifråga måste spelas på högsta ljudnivån. Men jodå, så är det – allt under tio i volymstyrka skulle ge spelet en synnerligen orealistisk inramning. Fattar jag ingenting?
Och att spelet måste spelas liggande bredvid pappan med mobiltelefonen bara några decimeter från pappans öra är ju självklart. Hur kunde jag inte känna till det?
Visste jag förresten att spelaren inte bara måste ligga bredvid pappan och spela, utan faktiskt måste ligga på Pippi Långstrumps vis, dvs med fötterna på huvudkudden? Nej, det visste jag inte. Att pappans huvud råkar befinna sig på huvudkudden där spelarens fötter ganska så våldsamt placeras kan väl varken Bombshells-spelaren eller hans fötter lastas för.
Att spelet är över på en kvart är oerhört skönt. Dock förstörs den sköna känslan av att Bombshells-spelaren efter femton minuter av avancerade högljudda bombraider vill ha frukost. PÅ EN GÅNG! Man blir ju ashungrig av att vara ute och flyga mitt i natten och bomba sönder byggnader. Visste jag inte det? Nej, det visste jag inte. Heller.
Man lär sig något nytt varje dag.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Man lär sig något nytt varje dag

  1. Det är till att leva ett spännande liv! 🙂

  2. Stackars dig… =0(

    Hemikram

Kommentera

