Tre Ikea-frågor med samma svar

Har spenderat den senaste veckans kvällar med att skruva ihop en garderobserie av märket Pax från Ikea. Fem garderober bredvid varandra. Assnyggt ju. Fyra av dörrarna går utåt. Praktiskt. En av dörrarna gör det inte. Synd. Hur tänkte jag här? Tänkte jag här? Kommer bli jättesvårt att få ut några jackor ur den garderoben. Jag tror Ville ska få den. Han brukar ändå aldrig vilja ha några jackor på sig, han är ju ”varmblodad som en nystekt blodpudding” som han brukar säga när ämnet ”varma kläder” kommer på tal.
När jag står i hallen och beundrar de fem garderoberna så dyker plötsligt tre frågor upp i skallen.
1. Hur fan lyckades jag skruva ihop de här garderoberna egentligen?
2. Vad ska jag göra med alla överblivna skruvar och brickor?
3. Och kommer allting att rasa ihop när det nu råkade bli så vansinnigt många skruvar över?
Det visar sig ganska snabbt att alla tre frågor har exakt samma svar: INGEN ANING.
Ja, det är lite så jag jobbar… utan någon aning.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

