Hörselproblem – del 2

På väg mot Coop Forum med Mamman i förarsätet frågar Ville mig om Mamman kör bil bra.
– Hon kör som en Gudinna, svarar jag.
– Är det sant, frågar Ville.
– Absolut, bekräftar jag.
Ville vänder sig om i baksätet mot Felix.
– Felix, mamma kör som vår gympafröken.
– Gör hon, frågar Felix förvånat.
– Gör hon, frågar även jag minst lika förvånat för jag har då rakt inget minne av att det var det jag sa till Ville alldeles nyss.
– Ja, svarar Ville. Du sa ju det pappa. Att hon kör som Gunilla.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Hörselproblem – del 2

  1. Underbart inlägg, som vanligt! Men VART har du tagit vägen?!????? Ho hoooo! Saknar dej!!!

    • Jag rymde från världen pga en obehaglig födelsedag (själva födelsedagen var inte så obehaglig men siffran som föranledde rymningen var obehaglig), men nu är jag tillbaka i snön – äldre och gråhårigare än nånsin.

Kommentera

