Det är inte lätt att hålla reda på vem som gör vad

Ville kommer ut i köket och ser uppspelt ut. Jag ser att han har något mycket viktigt att berätta.
– Pappa pappa, vet du vad mamma gjorde igår? Hon skulle diska ett glas, ett sånt där fotbollsglas som jag dricker choklad ur, och när hon diskade så gick glaset sönder. Tokigt va? Glassmulor överallt.
– Men Ville, det var ju jättemärkligt. Jag gjorde ju exakt samma sak för ett par dagar sedan. Då slog jag sönder ett fotbollsglas när jag skulle diska.
Ville tittar förbryllat på mig en lång stund.
– Jaaa… visst ja, säger han släpigt. Det var ju du.
Och så springer han iväg från köket.
– Mamma mamma, vet du vad pappa gjorde igår? Han skulle diska ett glas…

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Det är inte lätt att hålla reda på vem som gör vad

  1. Haha! Känner igen det där, ibland vet man ju inte riktigt vad man sagt till vem och så kanske man inte helt kommer ihåg hela sanningen heller. Mardröm, tycker jag, när/om man råkar göra som Ville nu då. Fast han verkar inte ta det på samma sätt. Skönt!

Lämna en kommentar